FANDOM

Koulumatti

Nettishakki teksti

Nettishakkiverkoston uutiset  – joulukuu 1/2008

Nettishakkikurssi käynnistyy Wahren-opistossa tammikuussaMuokkaa

Shakkipelin pelaaminen netissä kasvattaa jatkuvasti suosiotaan kaikissa ikäryhmissä ja nykyaikaiset selainpohjaiset käyttöliittymät ovat hyvin selkeitä ja helppokäyttöisiä. Kaikille shakista kiinnostuneille nuorille ja aikuisille tarjotaan nyt shakkipelin perusopetusta nettipeliservereiden tarjoamia mahdollisuuksia hyödyntäen.

Forssan shakkikerho ja Wahren-opisto käynnistävät yhteistyössä Verkko-opistossa Nettishakin peruskurssin 13.1.2009. Kurssissa on yhteensä 12 lähi- ja nettitapaamisista tiistaisin 20.00 - 21.30 kolmen viikon jaksoissa. Kukin jakso alkaa tietokoneluokassa pidettävällä lähitapaamisella, jota seuraa kaksi nettitapaamista. Lähitapaamiset pidetään opiston tietokoneluokassa ja sen tilarajoitusten vuoksi kurssille otetaan maksimissa 12 osallistujaa. Nettitapaamisiin voi osal¬listua myös kotikoneeltaan. Tietokoneluokka on kuitenkin varattu kurssilaisille myös netti-iltoina, joten nettitapaa¬misiin voi osallistua myös opistontietokoneluokasta ja saada silloin myös tarvittaessa henkilökohtaista ohjausta.

Yhtenä kurssin oheistavoitteena on käynnistää ilmaisilla servereillä pelaava Nettishakkiverkosto, jotta kurssilaiset voivat jatkaa pelaamista keskenään vielä kurssin päätyttyäkin sekä organisoida esimerkiksi puistoshakkitapaamisia tms. keskinäistä yhteistoimintaa. Nettishakin peruskurssin käyneille tai vastaavat lähtötiedot muuten hankkineille shakin pelaajille on tarkoitus toteut¬taa myöhemmin myös shakkitaitoja syventävä Nettishakin jatkokurssi.

Kurssin lähtötietovaatimuksena on kyky saada tietokone ja nettiselain käyntiin sekä shakkipelin nappuloiden siirto-sääntöjen tunte¬mus. Säännöt löytyy itseopiskelupaketiksi tehdystä ilmaisesta Nettishakin alkeiskurssista ja ne ehtii opiskella hyvin myös vielä peruskurssin ohessa. Peruskurssin hinta on 30 €.

Ilmoittautumiset Wahren-opiston kansliaan joko sähköpostilla (wahrenopisto@forssa.fi), puhelimella (03- 414 1390) tai tammikuussa ilmestyvässä Wahren-opiston ohjelmaesitteessä kerrotulla tavalla OpNetin kautta.

Lisätietoja: tammikuun alussa joka kotiin jaettava Wahren-opiston ohjelmaesite

Alueen yhteinen koulushakkikerho käynnistyy ForssassaMuokkaa

Kaikille Forssan perusopetuksen kouluille yhteinen koulushakkikerho käynnistyy Forssan kaupungin koulutoimen ja Forssan shakkikerhon yhteistyönä 7.1.2009. Kerho kokoontuu keskiviikkoisin klo 17:00 - 19:00 Linikkalan peruskoulun ruokalassa (Koulukatu 5-7).

Lisätietoja: http://fi.shakki.wikia.com/wiki/Forssan_Shakkikerho/Koulumatti_1-2008 

Forssan shakkikerhon viikkoturnausMuokkaa

Forssan shakkikerhon viikkoturnaukset pidetään keskiviikkoisin klo 17.00 - 19.30 Keilahallin kerhotiloissa. Turnaus on avoin kaikille shakinpelaajille. Keilahallin kahviosta neuvotaan tarkemmin missä tilassa peli-ilta kulloinkin pidetään. Forssan shakkikerho on rekisteröity¬mätön yhdistys eikä peri mitään jäsenmaksuja.

Lisätietoja: http://fi.shakki.wikia.com/wiki/Forssan_Shakkikerho