FANDOM

Koulumatti

Koulumatti teksti

Forssan koulushakkikerhon uutiset  – joulukuu 1/2008

Alueen yhteinen koulushakkikerho käynnistyy ForssassaMuokkaa

Kaikille Forssan perusopetuksen kouluille yhteinen koulushakkikerho käynnistyy Forssan kaupungin koulutoimen ja Forssan shakkikerhon yhteistyönä 7.1.2009. Kerho kokoontuu keskiviikkoisin klo 17:00 - 19:00 Linikkalan peruskoulun ruokalassa (Koulukatu 5-7).

Ohjaus sopeutetaan kerholaisten osaamistason mukaan ja paikalla on useimmiten useampi kuin yksi ohjaaja. Tyypillinen peli-ilta koostuu jonkin shakkiin liittyvän teeman lyhyestä (5 – 10 min) esittelystä, jonka jälkeen kerholaiset voivat harjoitella teemaan liittyvää asiaa shakkitehtäviä ratkomalla ja/tai keskinäisiä pelejä vapaamuotoisesti tai turnauksina pelaamalla (1-2 peliä/ilta).

Shakki on myös erinomainen koko perheen harrastus, joten kaikki shakkipelistä kiinnostuneet kerholaisten vanhemmat, isovanhemmat sekä opettajat ovat myös tervetulleita kerhoon. Koulukerhotoiminnan päästyä alkuun, sitä on tarkoitus monipuolistaa mm. lähialueiden koulukerhojen välisillä turnauksilla ja koululaisten SM-kisoihin osallistumalla.

Lisätietoja antaa
  • Kerhon yhteyshenkilö: Raimo. RintamakiATgmail. com (040-7422331)
  • Kerhon shakkivalmentaja: tapio. saloATsurffi. net (0400-477144)
Huom! Korvaa sähköpostiosoitteissa kuva merkillä ja poista välilyönnit.

Ennakkoilmoittautumiset 17.12 mennessä opettajasi välityksellä osoitteella:

Linikkalan peruskoulu
Karoliina Suominen
Koulukatu 5 – 7
30100 Forssa 

Oppilas: ________________________Koulu:________________ Luokka:________

Kotiostiosoite: ___________________________________ Puhelin: __________

Haluaa osallistua Forssan koulushakkikerhoon.

Huoltajan allekirjoitus: _______________________________________

Nimen selvennys: _______________________________________

Nettishakkikurssi käynnistyy Wahren-opistossa tammikuussa Muokkaa

Shakkipelin pelaaminen netissä kasvattaa jatkuvasti suosiotaan kaikissa ikäryhmissä ja nykyaikaiset selainpohjaiset käyttöliittymät ovat hyvin selkeitä ja helppokäyttöisiä. Lukion, ammatti-instituutin, ammattikorkeakoulun ja muiden oppilaitosten opiskelijoille, koulu-shakkikerholaisten opettajille, vanhemmille ja isovanhemmille sekä kaikille muillekin shakista kiinnostuneille aikuisille tarjotaan nyt shakkipelin perusopetusta nettipeliservereiden tarjoamia mahdollisuuksia hyödyntäen. Näin kurssilaiset voivat pelata keskinäiset harjoituspelinsä halutessaan myös kotona.

Forssan shakkikerho ja Wahren-opisto käynnistävät yhteistyössä Verkko-opistossa Nettishakin peruskurssin 13.1.2009. Kurssissa on yhteensä 12 lähi- ja nettitapaamisista tiistaisin 20.00 - 21.30 kolmen viikon jaksoissa. Kukin jakso alkaa tietokoneluokassa pidettävällä lähitunnilla, jota seuraa kaksi nettitapaamista.

Opiston tietokoneluokan tilarajoitusten vuoksi kurssille otetaan maksimissa 12 osallistujaa. Luokka on varattu kurssilaisille myös netti-iltoina, joten nettitapaamisiin voi osallistua joko kotikoneellaan tai tietokoneluokasta.

Kurssin lähtötietovaatimuksena on kyky saada tietokone ja nettiselain käyntiin sekä shakkipelin sääntöjen tuntemus. Säännöt voi opiskella joko ennakolta tai tarpeen mukaan peruskurssin ohessa kurssia täydentäväksi itseopiskelupaketiksi tuotetusta ilmaisesta nettishakin alkeiskurssista.

Ilmoittautumiset Wahren-opiston kansliaan joko sähköpostilla (wahrenopisto@forssa.fi) tai puhelimella (03-414 1390).

Forssan shakkikerhon viikkoturnausMuokkaa

Forssan shakkikerhon viikkoturnaukset pidetään keskiviikkoisin klo 17.00 - 19.30 Keilahallin kerho-tiloissa. Turnaus on avoin kaikille shakinpelaajille, myös pidemmälle ehtineille koulukerholaisille. Mukaan toimintaan pääsee saapumalla paikalle kerhotapaamiseen. Keilahallin kahviosta neuvo-taan tarkemmin missä tilassa peli-ilta kulloinkin pidetään.

Forssan shakkikerho on rekisteröitymätön yhdistys eikä peri mitään jäsenmaksuja. Uusia jäseniä kerhon toimintaan toivotaan juuri nyt erityisesti eri koulujen opettajista, jotta tämä viriämässä oleva koulukerhotoiminta saadaan verkottumaan ja juurtumaan mahdollisimman hyvin kaikille alueen kouluille.

http://fi.shakki.wikia.com/wiki/Forssan_Shakkikerho/Koulumatti_1-2008